orang lain tengok kaki... aku tengok gigi

 Aku tak tahulah, sama ada aku sorang atau orang lain pun sama juga. HAHAHA

Ada orangkan kalau first time jumpa orang... orang akan tengok kaki dulu. hahaha tapi lain pulak aku... aku akan tengok gigi dia dulu...

aku tak tahu kenapa aku obses sangat dengan kebersihan gigi. Rezeki pulak tahun ni aku dapat jadi ikon gigi dekat area klinik suami aku bekerja. Masa aku pergi event untuk kesedaran masyarakat tentang penjagaan gigi banyak yang aku belajar. 

"Cara gosok gigi dengan betul"

"Start umur berapa nak kena jaga gigi anak dan terangkan dekat anak tentang pentingnya kebersihan gigi"

macam-macam masa event tu berlangsung. 

Kalau ikutkan masa attend untuk event tu kita kena tunggu tau orang datang. Tunggu punya tunggu,batang hidung sorang pun tak muncul muncul lagi ni...

Tengok tengok jam dah pukul 10 pagi, kitaorang semua dah standby tau start dari jam 8 pagi lagi. So, aku tanyalah husband aku, berapa orang patutnya datang. Kalau ikutkan 8 buah keluarga daripada program kampung angkat yang terpilih. Tapi, aku tanyalah diaorang tu jauh tak daripada klinik ni. Kira agak jauhlah juga, mungkin tu salah satu faktor sebab kenapa tak ramai yang attend masa event ni berlangsung.

Lepas tu aku tanyalah husband aku.... yang datang sape je bang?


pastu husband aku cakap yang datang cuma ketua kampung dengan kawan ketua kampung. Adoiiii berdekak aku ketawa. Hahaha

Takpelah atleast pihak suami dan rakan rakan yang lain dah buat yang terbaikkan. Pastu suami aku boraklah lagi dengan ketua kampung, rupanya ramai tak dapat datang sebab  ada yang ada  tuntutan kerja dan waktu tu ramai yang buat kenduri kawen jadi ramai yang tak dapat attend.

Nak buat macam manakan... aku rasa diaorang yang tak datang sebab attend kenduri kawen tu sangatlah rugi, sebab diaorang kalau datang akan dapat rawatan gigi percuma tau. Best ke tak best .. 

Tapi....




tulah orang kalau pasal kesedaran gigi ni manalah amik peduli sangat... nanti bila dah sakit tak terkawal sebab dah lama sangat tak buat pemeriksaan gigi secara berkala barulah kelam kabut cari doktor gigi kan....

aku nasihatkan selagi berpeluang orang dah offer pasal kesihatan ni grablah sebaiknya jangan sambil lewa. Tiada siapa pun yang beruntung melainkan diri sendiri lagi lagi kalau ni pasal kesihatan gigi kan?

Aku pun dulu manalah suka doktor gigi.... tiba suami aku doktor gigi.... Hahaha

Tulah orang cakap jangan tak suka sangat...HAHAHA

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Aku tak hina orang kerja kilang, tapi.... | PART 1

Part 1 : cari kerja singapore

INFO PENTING SEBELUM KE SINGAPORE