Jamuan hari raya PCT


Rendang oh rendang ,
Kenapa engkau sedap,
Weyh, susah tau kalau nak cari lauk pauk malaysia ni kat negara orang. Bila hari raya ni memanglah sesiapa je jemput datang beraya rumah terbuka aku onzzzz. Bukan apa weyh.
Aku rindu gila dengan masakan Malaysia.
Beberapa hari yang lepas,aku dengan suami datanglah majlis rumah terbuka anjuran PCT (Perubatan Cawangan Tanta).
Datang datang, terus diaorang ajak makan. Apa lagi langkah kananlah aku berdesup ambil polistrine plate tu.
Tadaaaaaa!

Rendang ayam ada☑️
Nasi impit ada☑️
Sate ada☑️
Kuah sambal ada☑️
Biskut raya ada☑️
Memanglah happy time dapat makan tu. Rasa macam terubat sikit perasaan sedih tak dapat balik Malaysia. Makan punya makan tambah lagi. Haha
Tapi, aku tak habis aku bungkus bawak balik sebab nak sambung makan kat rumah. Sedap sangat.

Suasana makan beramai ramai di DPT ( Dewan Pelajar Tanta) ,Mesir.
 Kita selpie sat. Mengabadikan kenangan kenangan indah.


Sekali , tengah tengah selpie tu. Aku nampak Suami aku amboiiii....
 *Dalam gambar suami aku yang pakai baju putih tu

Dia bungkus makanan wuii. Haha 🤣🤣🤣bukan beshe beshe ni. Tanya dia, boleh ke bungkus bang. Sebab bahagian pompuan tak cukup kalau nak bungkus. Dia cakap, senior suruh bungkus bawak balik dia pun bungkuslah. Alhamdulillah, rezeki.

Macam macam posing hah. Nak amik gambar bagi cantik.



 Sekejap duduk, sekejap diri. Haha, berpeluh ketiak sebab panas. Sekarang bulan 6, memang tengah musim panas.

Tak tertinggal juga ambil gambar bersama suami tercinta. Memang senyumlah semua
bila ambil gambar dengan orang yang dicintai.


Alhamdulillah, kenyang dan happy. Dah nampak ada sesi ambil ambil gambar tu faham faham je la. Masing masing dah nak balik. Haha 🤣🤣
Antara kenangan manis yang takkan aku lupa sepanjang aku duduk Mesir. Mungkin akan banyak lagi kenangan ❤️
Hasil perkongsian cerita daripada tuan empunya blog :
Instagram aku : @nurhanazmi
Facebook aku : Siti Nurhani Azmi
Blog aku : mrsfortis.blogspot.com

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Aku tak hina orang kerja kilang, tapi.... | PART 1

Part 1 : cari kerja singapore

INFO PENTING SEBELUM KE SINGAPORE