Passport saya ada lagi 5 bulan nak expired tapi next week saya nak masuk Singapore boleh lepas ke? Saya nak masuk sehari je, boleh lepas ke?

         

Assalamualaikum, Hai semua kitabertemu lagi dalam blog hani. Ada yang tanya hani.


'' Passport saya ada lagi 5 bulan nak expired tapi next week saya nak masuk Singapore boleh lepas ke? Saya nak masuk sehari je, agak-agak boleh lepas tak?''

Seingat hani, waktu hani kerja singapore dulu memang pihak imegresen dah ingatkan untuk renew passport within 6 month kalau kita dan tahu passport kita dan nak expired.Tapi ada jugalah yang try masuk sekadar nak melancong lepas tu ada juga yang tak lepas .

         Bagi hani,kita masuk negara orang pandai-pandailah ikut peraturan negara tu. Better aware dengan rules negara tersebut,janganlah kita sibuk nak ikut kepala kita jee... " Kalau misal kata imegresen cakap dah ingatkan kita pasal passport kita kena renew, kita beringatlah jangan ambil sambil lewa.Sebab apa Kalau apa-apa jadi bukan siapa-siapa yang susah,diri sendiri yang susah. Betul tak?

        Macam hani sendiri kalau dah tahu lagi 6 bulan nak expired hani capat-cepat akan renew. Sekian, pendapat hani untuk entry kalini. Semoga dapat membantu.kalau ada apa-apa nak tanya bolehlah Komen dibawah.In shaa Allah hani akan cuba jawab mana yang mampu :) okay?

Sekian, empunya blog punya cerita.
Facebook : Siti Nurhani Azmi
Instagram : nurhanazmi
Tiktok : immamahani

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Aku tak hina orang kerja kilang, tapi.... | PART 1

Part 1 : cari kerja singapore

INFO PENTING SEBELUM KE SINGAPORE