Ada sebab kenapa rezeki anak tu belum kita dapat lagi....


 Pernah dengar tak?

Ada anak ni satu ujian, takde anak pun satu ujian.

Baru-baru ni kita semua dikejutkan dengan satu video viral terdapat seorang kanak² dipukul dengan penyapu sebab dia taknak makan. 

Tak sampai hati nak tengok video full budak tu kena dera. Siasatan sedang dijalankan dan pelaku tersebut telah ditahan dan direman oleh pihak polis. 

Berderau tengok budak tu dipukul sebab dia susah nak makan. Dengar dari saksi ditempat kejadian yang dera budak tu sebenarnya dah mendirikan rumahtangga 4 tahun tapi tidak dikurniakan anak, jadi dia decide untuk adopt. Status anak yang dia adopt tu masih dalam siasatan. Budak yang kena dera tu cantik and comel.  Bila video tu viral , rasa macam tergamak gila si pendera bertindak macam tu.

Mulalah macam² spekulasi timbul dalam kalangan netizen yang memberi komen. 

Bagi hani kita ni memang sebagai manusia tidak akan pernah puas dan kalau ada pun kita akan nak lagi dan lagi. Bila kita lambat dikurniakan zuriat, kita ni gatal nak zuriat².... nak zuriat... Lepas tu dah dapat zuriat abaikan pulak amanah yang Allah dah bagi.

Ada sebab kenapa rezeki anak tu belum kita dapat lagi. Pandang dari sudut yang positif, apa yang Allah kurniakan sekarang adalah terbaik untuk diri kita. Allah tahu kita mampu. 

Kalau misalnya, kita kata kita dah bersedia lepas tu kita ambil option untuk adopt anak, lepas tu kita abaikan anak yang kita adopt tu. Kita dah kira aniaya budak yang tak berdosa, lagi-lagi jaga budak ni memang kena ada kesabaran yang tinggi, dan kalau kita tak boleh cope dengan stress situation kita pun boleh hilang kewarasan akal kita.

Sabarlah, mungkin Allah nak bagi ganjaran syurga untuk sahabat² yang menginginkan zuriat. 

Hasil perkongsian cerita daripada tuan empunya blog :

Instagram aku : @nurhanazmi

Facebook aku : Siti Nurhani Azmi



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Aku tak hina orang kerja kilang, tapi.... | PART 1

Part 1 : cari kerja singapore

INFO PENTING SEBELUM KE SINGAPORE